Dobrodošli na FOSS Srbija

Free and Opensource Srbija je skup entuzijasta i ljubitelja slobodnog i otvorenog koda. Cilj nam je okupiti sve istomišljenike na jednom mestu i stvoriti najveći globalni OpenSource projekat u Srbiji i šire!

1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Sumnjiv mejl

Discussion in 'Opšte diskusije' started by ChaLDo, 07.12.2018.

1. ChaLDo

Korisnik

Okruženje:
    Ostalo
    Sistem:
    Arch
    Ne znam u koju temu ovo da postavim, pa sam izabrao ovu...
    Ovako, sestra mi je pokazala poruku koju je primila juce u inbox od same sebe. I u poruci pise kako mi je ruter probijen i da je ubacio zlonameran kod i da mi nadgleda internet saobracaj vec duze vreme. Trazi da se ono standardno plati u bitkoinima, u suprotnom ce da objavi javno sta je sve pretrazivano (a stvarno ne znam sta tu moze da nadje). Sestra ko i svake devojke, koristi drustvene mreze, youtube i te oficijalne sajtove. Ne znam ni kako je pronasao mejl. Da li stvarno neko moze tek tako da mi upadne na ruter? Ja sam isto deo tog rutera, al' imam jos jedan svoj ruter gde sam u drugoj subnet masci. Znacio bi mi svaki savet, da znam kako sad da se zastitim i u buduce. Nisam napomenuo da mi sestra koristi Apple-ov laptop, a u njih se ne razumem toliko, a i iskreno ne volim tu kompaniju jer znam koliko su ranjivi i koliko hakeri gadjaju njihove proizvode. Zanima me da li sam u ozbiljnom problemu ili me lik (bot) sam troluje...

Evo originalnog mejla koji je napisan na Italijanskom:

Come era:
    Nel software del router attraverso il quale sei andato online, c'era una vulnerabilità.
    Ho prima hackerato questo router e inserito il mio codice dannoso su di esso.
    Quando sei entrato in Internet, il mio trojan è stato installato sul sistema operativo del tuo dispositivo.

Successivamente, ho scaricato tutti i dati del tuo disco (ho tutta la tua rubrica, la cronologia dei siti di visualizzazione, tutti i file, i numeri di telefono e gli indirizzi di tutti i tuoi contatti).

Volevo bloccare il tuo dispositivo e chiedere un po 'di soldi per sbloccarlo.
    Ma ho visto i siti che visiti regolarmente e sono rimasto scioccato dalle tue risorse preferite.
    Sto parlando di siti per adulti.

Voglio dire: sei un grande pervertito. Hai una fantasia sfrenata!

Dopo ciò mi è venuta un'idea.
    Ho fatto uno screenshot del sito web intimo in cui ti diverti (sai cosa intendo, giusto?).
    Dopo di che ho scattato foto dei tuoi divertimenti (usando la fotocamera del tuo dispositivo). Si è rivelato magnificamente!

Sono fermamente convinto che non ti piacerebbe mostrare queste immagini ai tuoi parenti, amici o colleghi.
    Penso che 250€ sia una piccola somma per il mio silenzio.
    Inoltre, ho passato molto tempo su di te!

Accetto solo soldi in Bitcoin!
    Il mio portafoglio BTC: 1NWybUp8ZJXKyDg2DR5MaePspforMPYbM3

Non sai come inviare Bitcoin?
    In qualsiasi motore di ricerca scrivi "come inviare denaro al portafoglio BTC".
    È più facile che inviare denaro a una carta di credito!

Per il pagamento hai poco più di due giorni (esattamente 50 ore).
    Non preoccuparti, il timer inizierà nel momento in cui apri questa lettera. Sì, sì .. è già iniziato!

Dopo il pagamento, il mio virus e le foto sporche con te si autodistruggono automaticamente.
    Si prega di notare, se non ricevo l'importo specificato da te, il tuo dispositivo verrà bloccato e tutti i tuoi contatti riceveranno una foto con le tue "gioie".

Voglio che tu sia prudente.
    - Non cercare di trovare e distruggere il mio virus! (Tutti i tuoi dati sono già stati caricati su un server remoto)
    - Non provare a contattarmi (non è fattibile, ti ho inviato una email dal tuo account)
    - Vari servizi di sicurezza non ti aiuteranno; la formattazione di un disco o la distruzione di un dispositivo non saranno d'aiuto, dal momento che i tuoi dati sono già su un server remoto.

P.S. Ti garantisco che non ti disturberò di nuovo dopo il pagamento, dal momento che non sei l'unica vittima di queste circostanze.
    Questo è un codice d'onore degli hacker.

D'ora in poi, ti consiglio di usare buoni antivirus e aggiornarli regolarmente (più volte al giorno)!

Non essere arrabbiato con me, ognuno ha la propria occupazione.
    Addio.

2. ChaLDo

Korisnik

Okruženje:
    Ostalo
    Sistem:
    Arch
    Proverio sam na par foruma. Izgleda da je obican spam. Mozda je negde nesto probijeno pa su pored gomila mejlova nasli i njen mejl. Izvinjavam se na ovolikom tekstu :)

3. Branimir Maksimovic

Korisnik

Okruženje:
    Gnome 3
    Sistem:
    Manjaro
    Ruter mogu da ti probiju ako si ostavio remote access sa wan-a. Sve zavisi od rutera sta mogu sa njime.

4. Commander

Staff Member

Okruženje:
    Gnome 3
    Sistem:
    Debian
    Ne brini niko ti nije hakovao ruter/modem/komp/email, a email adresa je maskirana da pokazuje računarskim laicima da su poruku dobili sami od sebe zapravo kada pogledaš header i source videćeš da je poruka sa neke leve adrese poslata.

Klasičan spam je u pitanju ne moraš da se plasiš ;)

Collapse Signature Expand Signature
    ChaLDo and Vlad like this.
  5. Branimir Maksimovic

Korisnik

Okruženje:
    Gnome 3
    Sistem:
    Manjaro
    Da, to sto su stavili da je mail primila od same sebe indikuje da se radi o spam-u. U header mozes da stavis bilo koju dolaznu adresu i nije nesto narocito problem..

6. zen

zen
    Guest

@ChaLDo da li bi mogao da pogledaš u headeru email poruke sa koje adrese je poslata poruka i da nam taj mejl ostaviš ovde?

ChaLDo likes this.
  7. ChaLDo

Korisnik

Okruženje:
    Ostalo
    Sistem:
    Arch
    Naravno, okacicu sutra...Hvala na odgovoru :)

8. zen

zen
    Guest

9. ChaLDo

Korisnik

Okruženje:
    Ostalo
    Sistem:
    Arch
    Hvala ljudi na odgovorima. Pretpostavio sam da je neki spam, al' rek'o nije moj mejl pa nisam bio siguran. A ruter koji izlazi na internet je onaj mts-ov huawei sacuvaj boze. Na njemu je ukljucen telnet port koji ne znam ni kako da ga iskljucim. Zato sam posumnjao da je nesto uspeo da uradi na samom ruteru. Ja u sobi imam svoj gde imam povezane svoje uredjaje, i morao bi bas da se potrudi da mi probije bilo sta. A i toliko sam paranoican da svoje bitne fajlove imam na hardu koji ukljucujem samo kad radim bekap, posle ga uredno cuvam u fioci. GNU/Linux, links, i duckduckgo i miran sam donekle. Jos samo da sredim libreboot... :cool: